Geoblog.pl    smalltrip    Podróże    Azja 2013    Mój pierszy Australijski Park Narodowy

Mój pierszy Australijski Park Narodowy

Australia
Australia, Litchfield

Po kilku dniach w Darwin, przepełnionego bezrobotnymi beckpakerami próbującymi znaleźć robotę ruszyłem na południe, by zobaczyć chodź skrawek tego ogromnego kraju. Jednodniowa wycieczka do Litchfield National Park z Darwin kosztuje jedyne 99$ i polega na szybkim obskoczeniu najważniejszych punktów parku (w cenie lunch). Świetnie! 5 autostopów (nawet się nam trafił jeden 55 metrowy Road Train  ). Na końcu wylądowaliśmy w bagażniku u pary sympatycznych chińczyków, którzy po całodniowym tripie po parku zostawili nas na skrzyżowaniu do Kakadu National Park.
Koszty transportu 0$.
Wyżywienie: mleko 1$, chleb tostowy 1$, ketchup 1,15 $; 0,5 kg sera żółtego 4$.
Spanie w namiocie – 0$

Cena 1,5 litra wody zaczyna się od 1$, a piję minimum dwie dziennie…Na szczęście prawie w całej Australii jest pitna kranówa – jeśli nie jest, umieszczą wszędzie znaki, ze trzeba ją ugotować, więc wodę mam za free…
W sumie wycieczka warta 99$ kosztowała mnie 7,15$ i w 4 godzinki czekania na kolejne środki transportu, więc początek obiecujący :)