Geoblog.pl    smalltrip    Podróże    Azja 2013    Jogja - znowu w zdziczaÅ‚ej Azji

Jogja - znowu w zdziczałej Azji

Indonezja
Indonezja, Yogyakarta

W Indonezji ceny za posiłki od razu mi się spodobały. Przekąski na ulicy zaczynają się od około 30 groszy, a smaczny posiłek można zjeść za 1,5 – 3 zł. Szczególnie polecam Budeg (ryż+jajko+jackfruit+kurczak) = Indonezyjskie niebo w gębie. Na moje nieszczęście (podobnie jak w Malezji i wszystkich muzułmańskich krajach świata) rozpoczął się Ramadan, więc większość muzułmańskich restauracji jest w ciągu dnia zamknięta. Warto natomiast zaobserwować, co się dzieje na ulicach miast po zachodzie słońca. Dosłownie wszyscy muzułmanie, niezależnie, czy pracują w restauracji, w sklepie odzieżowym czy po prostu spacerują po ulicy, wszyscy łapczywie jedzą! Ramadan trwa miesiąc. Przez 30 dni muzułmanie mogą jeść, palić tytoń i pić tylko przed wschodem i po zachodzie słońca. Nie wolno im pić nawet jeśli jest 40 stop. C. I nie piją. I nasunęło mi się pytanie. Jak obchodzą post Polacy w Wielki Piątek?

Ceny w hotelach w Yogyakarcie, jak w reszcie Azji – 5-10$
Natomiast zdecydowanie nie spodobały mi się ceny wstępów do Pranbanan oraz Borobudur, najważniejszych świątyń w Indonezji (obie są w pobliżu Yogyakarty) i kosztują po 20$ każdy bilet. Dobrze, że mam legitymację studencką, bo dzięki temu zapłaciłem połowę ceny. Niektórzy bardziej cwani blogowicze, których miałem przyjemność czytać, podobno pokazywali dowody osobiste i też udawało im się wejść na zniżkę. Cokolwiek byśmy nie pokazali, jest to kserowane.
Do świątyń można dostać się wycieczką organizowaną lub autobusem. Ja standardowo wynająłem motocykl (najtańsza opcja transportu, około 5$ za 24h) i obskoczyłem obie świątynie w jeden dzień robiąc przy tym ponad 140 km.

• zdjÄ™cie
smalltrip - 2013-07-23 09:12
Dziś wrzuciłem marne 60 zdjęć i zajęło mi to 4,5 godziny. Internet w Indonezji pozostawia wiele do życzenia (może po prostu mam pecha i nie mogę znaleźć dobrego miejsca) Pozostałe zdjęcia z Jogjakarty i innych miejsc wrzucę w niedalekiej przyszłości. Dziękuję za cierpliwość.

Generał
GeneraÅ‚ - 2013-07-23 10:32
I tak się starasz z tym blogiem. Ja jakbym był w takich zapierających dech w piersiach miejscach to o wrzucaniu zdjęć bym nie myślał w ogóle. Miłego podróżowania:)

franki17
franki17 - 2013-07-23 18:02
Szeryf popieram Generała a jak znajdziesz chwilkę to naisz coś tzn odpisz mi :):):). Pozdrówki ze stolicy Wawy.

smalltrip - 2013-07-24 08:16
Tak jak już wspominałem w komentarzu tutaj: (http://smalltrip.geoblog.pl/wpis/182708/5-waranow-4-rekiny-i-3-plaszczki), kilka osób czeka na odpowiedź na e-maile, odpiszę ale potrzebuję troszeczkę czasu - proszę o cierpliwość, to się tak wydaje, ale jak się ma odpisać kilku osobom, to na prawdę potrzeba czasu, a ja non stop w ruchu jestem, a bloga po nocach piszę śpiąc po 3-4 godziny, a tu jeszcze trzeba planować podóż, dowiedzieć się gdzie, co, jak, tanio, to też wymaga internetu, a w Indonezji niestety jest z tym strasznie kiepsko...

enyya13
enyya13 - 2013-07-24 17:09
na tym targu to Ty chyba cały dzień spędziłeś!!

M. i T.
M. i T. - 2013-07-24 17:59
popieram Generała :)
nie musi być takich szczegółów,
POWODZENIA!!

smalltrip - 2013-07-24 18:15
No bo ja lubię takie klimaty, jak ten targ. Dobra od kolejnego kraju będę pisał i dawał trochę mniej zdjęć, ale Indonezję jeszcze zrobię jak należy, bo jest nieziemska!

Spychi
Spychi - 2013-07-24 18:39
jesli towarzyszy Ci w podrozy jakikolwiek smartfon to polecam kupic karte sim sieci simPati: cena 20k zasilenie 50k w tym Internet na 14 dni. zasieg 3G praktycznie wszędzie, śmiga aż miło

smalltrip - 2013-07-27 14:35
Dzięks, niestety towarzyszy mi tylko stary laptop, ale mimo wszystko, wielkie dzięki za radę :)