Geoblog.pl    smalltrip    Podróże    Azja 2013    Pai na motorku i trekking do wodospadu Mae Yen

Pai na motorku i trekking do wodospadu Mae Yen

Tajlandia, Pai

Pai – małe miasteczko niczym nie wyróżniające się z pośród wielu miejscowości turystycznych, w których byłem w Azji. Natomiast okolica usłana jest pięknymi górami i wodospadami.
Drugiego dnia mojego pobytu w tym miasteczku wybrałem się na 14 kilometrowy trekking wzdłuż strumienia do wodospadu Mae Yen. Trekking przez dżunglę i wodospad bardzo piękne, ale…
Już na początku widziałem przez ułamek sekundy, jak uciekł tuż przede mną wąż, długi na 3, może nawet 4 metry, grubszy od mojej ręki. Myślę, ze to kobra, bo podobno ten gatunek węży potrafi bardzo szybko się poruszać. Nie zdajecie sobie sprawy, jak szybko taki wąż potrafi zwiewać. Po godzinnym spacerku spotkałem kolejnego, tym razem mniejszego węża. Dwa węże w ciągu jednego dnia, fajnie! Idę sobie dalej, a tam dwie kobry 15 metrów przede mną! No super, jedyna droga do wodospadu prowadzi wzdłuż strumienia i akurat na niej są te dwa wielkie węże. Czyli albo zawracam, albo idę powoli w kierunku gadów i patrzę, żeby którejś na ogon nie nadepnąć. Po czterech godzinach marszu mam się wycofać? Nie ma mowy. Powoli przeszedłem obok, ale zagrożenie gdzieś się schowało w krzakach lub pomiędzy kamieniami. Tego dnia na szczęście już więcej z wężami nie miałem do czynienia, ale to wielkie szczęście spotkać kobrę w środowisku naturalnym, a ja w ciągu jednego dnia widziałem aż 3 sztuki 

enyya13
enyya13 - 2013-05-01 14:26
Ty to nie podziwiaj węży bo jak Cię taki upierd... to się nie pozbierasz!! A jak kąpiesz się pod wodospadem to nawet nie wiesz jakie paścidła pływają obok brrrr.... :/

smalltrip - 2013-05-04 15:57
Węże Moja Droga z natury boją się ludzi i przed nimi się chowają lub uciekają, czego miałem świetny przykład, a atakują tylko wtedy, gdy na prawdę czują się zagrożone.

Natomiast jeśli chodzi o to, co jest w wodzie z GÓRSKICH wodospadów, to na pewno jest tu mniej "paścidła", niż na polskich jeziorach, gdzie w wakacje często sami zażywamy kąpieli, zważywszy na to, że woda była krystalicznie przeźroczysta - no chyba, że miałaś na myśli właśnie węże. Jeśli tak, patrz wyżej :)