Geoblog.pl    smalltrip    Podróże    Azja 2013    Hot Beach / Mt Maunganui

Nowa Zelandia
Nowa Zelandia, Tauranga

Hot Beach

Gdybym miał jakieś miejsce w NZ ominąć, to jest właśnie takie miejsce. Plaża jest w obszarze termicznym, więc spacerując po niej można poczuć ciepły piasek pod stopami. Niektórzy kopią sobie dołki i taplają się w gorącym piasku – nuda.

Mt. Maunganui

Mt Maunganui znajduje się przy zachodnim brzegu Bay of Planty (nazwa, jak jeden z moich ulubionych Czytelników) Jest to jedno z tych miejsc w Nowej Zelandii, gdzie jest najwięcej słonecznych dni w roku. My również mieliśmy ładniutką pogodę. Widok z Mt Maunganui, bezprecedensowo bezdyskusyjnie, oszołamiająco piękny. Polecam, gdy w innych częściach kraju leje :)
Po drodze do Rotorua’y, 17 km na południe od Taurangi zrobiliśmy sobie dość popularny jednogodzinny walk – Papamoa Hills Cultural Heritage Regional Park, też polecam.

W ogóle w NZ bardzo wiele jest „World Heritage” miejsc. Dla mnie trochę to śmiesznie brzmi, zwłaszcza w tak młodym kraju.

Co ciekawego, na Wyspie Północnej bardzo często na parkingach informują, a właściwie przypominają o konieczności zamykania samochodu, gdyż podobno grasują tu złodzieje stuff’u. Na Południowej Wyspie było to nie do pomyślenia.