Geoblog.pl    smalltrip    Podróże    Azja 2013    Katherine Gorge (Nitmiluk National Park)

Katherine Gorge (Nitmiluk National Park)

Australia
Australia, Katherine

Kolejnego dnia próbowaliśmy złapać stopa do Kakadu, ale jakie jest prawdopodobieństwo, że ktoś cię zabierze, jeśli jeżdżą tą drogą dwa samochody na godzinę. W kierunku Katherine jeździło dużo więcej pojazdów, więc po 7 godzinach czekania zmieniliśmy kierunek łapania i po 0,5 godzince stania z kciukiem wystawionym do góry już siedzieliśmy w terenowym BMW w kierunku Katherine.

W Katherine siup do Gorących Źródeł, które wcale nie są gorące. Trochę to łażenie z tym ciężkim plecakiem jest dobijające, zwłaszcza po zakupach, ale i tym razem mieliśmy odrobię szczęścia i z parkingu pod gorącymi źródłami po krótkiej pogawędce z dwoma cowboy’ami już siedzieliśmy w bagażniku bez dachu Toyoty Hilux, co nie jest do końca zgodne z prawem. Po przejechaniu 30 km do kanionu wszystkie moje loki wyprostowały się od wiatru :).

W rzece w Kanionie można spotkać krokodyle słodkowodne (jednego widzieliśmy), ale można też pływać, bo podobno ten gatunek nie jest niebezpieczny, więc my też wskoczyliśmy do wody. Jak widać, nic mnie jeszcze nie zjadło :).
Kanion w Katherine Gorge przepiękny, zdecydowanie polecam, zwłaszcz Pats Lookout, ale trzeba zejść na dół do kanionu!

smalltrip - 2013-09-09 04:00
Więcej zdjęć z Katherine Gorge i opisy z pozostałych miejsc wrzucę w przyszłości. Nie wiem czy w dalekiej przyszłości, czy w bliskiej, chciałbym jak najszybciej, ale mój oszczędny tryb życia mi na to nie pozwala. Generał nazwałby to żydostwem :) . Jak tylko będę miał szansę, pojawię się znowu... Pozdarwiam Wszystkich Szanownych Czytelników. Kris

Generał z rodziną
Generał z rodziną - 2013-09-09 08:29
Będąc w 2 tygodniowej podróży to można to nazwać "żydostwem", ale w twojej obecnej sytuacji lepiej pasuje "backpacker-owe cwaniactwo". Sprawa jest prosta: mniej wydasz - dłużej podróżujesz. Powodzenia!!!

enyya13
enyya13 - 2013-09-09 11:38
jeśli chodzi o krokodyle to rzeczywiście w zeszłym tygodniu jakiegoś polskiego turystę w Australii zeżarł... więc uważaj!! krajobrazy całkiem fajne....

enyya13 - 2013-09-12 11:36
hello jestem :) czekamy niecierpliwie co dalej .....

smalltrip - 2013-09-15 07:18
Enyya, ale ty masz ładniutkie zdjęcie. Fju fju :)

franki17
franki17 - 2013-10-14 19:52
Widoczki cudne. Ja bym uważał na te krokodylki bo jeszcze chcielibyśmy poczytać.

smalltrip - 2013-10-21 00:50
franki, gdzieś ty był jak cie nie było, pewnie na budowie!!