Geoblog.pl    smalltrip    Podróże    Azja 2013    Spływ rzeką Li - Guilin

Spływ rzeką Li - Guilin

Chiny
Chiny, Yangshuo

Spływ rzeką Li w sezonie kosztuje 300 RMB, gość chciał 250 RMB, a wynegocjowałem do 150 RMB. No cóż, taki kraj, trzeba się targować!

Na straganie z „tradycyjną” biżuterią sprzedawczyni chciała ode mnie 65 RMB za bransoletkę, ja rozpocząłem negocjację od 2 RMB. Cena końcowa: 5 RMB :)

Niestety, podobnie jak dwa lata temu w Huang Shan, podczas głównej atrakcji regionu, czyli podczas spływu rzeką Li widoczność była delikatnie mówiąc: ograniczona, zresztą podobnie jest przez większą część roku, więc nie ma co narzekać, a okolica i tak robi niezłe wrażenie.
Jadąc na miejsce przewodnik chciał nam wcisnąć dodatkową atrakcję, oglądnięcie Dragons Bridge i coś tam jeszcze za 120 RMB (podobno w sezonie atrakcja warta 200 RMB; jasne!), ale musieliśmy się zdecydować do godz. 12:00. W OPINII PRZEWODNIKA to bardzo korzystna oferta, prawie wszyscy się z nim zgodzili, bo nie zaprzeczę, gość był świetnym „sprzedawcą”, korzystał co najmniej z czterech mechanizmów opisanych w książkach Cialdiniego” i trudno było odmówić, ale w MOJEJ OPINII gość po prostu chciał zarobić. Ja i dziewczyn z Szwajcarii zostaliśmy w Yangusho, reszta grupy (około 15 osób) pojechali zobaczyć dodatkową atrakcję. Gadałem wieczorem z Niemcami, to szału nie było :)

Takie mechanizmy sprzedaży usług w Azji są bardzo popularne i dobrze mi znane. Często w trakcie dojazdu do miejsca docelowego człowiek dowiaduje się o dodatkowych kosztach, o których wcześniej nie było mowy, a powrotu już nie ma…
Ogólnie zawsze wcześniej warto obgadać dokładnie trasę, czas i rodzaj atrakcji oraz co jest zawarte w cenie, a co nie. Pewnie, gdybym tego wcześniej nie zrobił, musielibyśmy czekać na grupę, a tak, wpierw kierowca zawiózł nas do Yangusho z godnie z wcześniejszymi ustaleniami.
Ogólnie, to UWIELBIAM PROWADZIĆ NEGOCJACJE z Azjatami, zresztą kto był ze mną już tej części świata, wie co mam na myśli :)

Oddalone o 70 km na południe od Guilin miasteczko Yangusho traci powoli swój urok przez komercję i ilości turystów odwiedzających to miejsce. Miasteczko jest samo w sobie jest ładne i godne uwagi, śmiem rzec, klimatyczne. Można tu dojechać z dworca autobusowego w Guilin przy głównej ulicy w mieście Zghonghan Rd. Middle, koszt 18 RMB.
Nie chcę wiedzieć, ile tu ludzi przyjeżdża w sezonie i nawet się cieszę, że trafiłem tu akurat w styczniu :)